AUZEF Kalite Çemberini Kurdu

AUZEF Kalite Çemberini Kurdu

Doğanın, yaşamın her alanında yazılı ve yazısız kurallar vardır. Kuşların havada kalmasını sağlayan fizik kuralları, canlı hücrelerin hastalıklarla mücadele etmesini sağlayan biyokimya kuralları, trafikte bir arabayı kazasız kullanmayı sağlayan trafik kuralları, bulunduğumuz toplum ile kaynaşmamızı sağlayan görgü kuralları bunlara örnek olarak verilebilir.

AUZEF Kalite yaşam çemberinde Yalın 6 SİGMA yöntemlerini uygulamaktadır.

Bu amaçla oluşturulan web sitemiz http://kaliteyolu.auzefim.com adresinden detaylı inceleme yapabilirsiniz. Kalite yolu sayfası öncelikle AUZEF Personeli ve İstanbul Üniversitesi mensupları için bir gelişim, değişim ve dönüşüm sayfası olarak hazırlanmıştır.

 

Bu sayfamızda tüm kalite serüvenimiz, makro sistem yapılanmamız tüm ayrıntıları ile anlatılmıştır.

Kalite yolundaki Eğitimler, setleri ile birlikte sunulmuştur. Auzef-Adek yapılanması ve alt detaylar olarak Süreç-Şube-Talimat Yapısı, Kalite Geliştirme, AR-GE hizmetleri, Dokümantasyon, Eğitim ve bu konularda yapılan tüm Değerlendirmelere kelimelerin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca AZUEF birimlerinde yaptığımız tüm değerlendirme çalışmaları Süreçler ve ADEK KPI Soru Seti, 2013 KPI Temmuz-Ağustos-Eylül-Ekim Değerlendirme, 2013 KPI Kasım Değerlendirme, 2013 KPI Aralık Değerlendirme linklerinden paylaşılmakta olup şeffaflık ilkesi gereği buradan her zaman yayınlanacaktır.

AUZEF olarak geliştirdiğimiz ve eksiksiz uygulamak için büyük gayret sarf ettiğimiz Standartlarımız, Prosedürlerimiz ve her sürece ve şubeye ait İş Analizleri her türlü detayı ile kurgulanmıştır.

Değerlendirme bölümünde aktardığımız Anahtar Performans Belirteçleri SORU SETLERİ bu işin zirve ve zincirin son halkası olarak tamamlanmış ve KALİTE YOLUNDA EN BASİT ANLATIM olan PUKO döngüsü tamamlanmıştır.

Kalite yönetim sistemlerine dair araştırmalar sonucu, bir sistem olarak kurumların iyi işlemelerinin ana kuralları belirlenmiş ve bununla ilgili bir döngü formüle edilmiştir.

1- Planlama: İyi uygulamaların nasıl yapıldığı belirlenmeli, tarif edilmeli, ilgili tüm birimlerle paylaşılmalıdır.

2- Uygulama: Belirlenen faaliyetin uygunluğu, işi gerçekleştirecek birimlere kabul ettirilmeli ve uygulanması sağlanmalıdır. Uygulama sırasında iletişime-etkileşime girilen her etkenden yorum, bilgi (burada sisteme dair şikâyetlere ulaşmak çok önemli ve geliştiricidir) alınmalıdır.

3- Kontrol Etme: Uygulamaya dair bu yorum ve bilgiler sistem sahipleri tarafından değerlendirilmeli ve daha iyi uygulamanın nasıl yapılacağı sorgulanmalıdır.

4- Önlem Alma: Yapılan gerçek faaliyet sonucu alınan gerçek verilerin değerlendirilmesi ile daha iyi uygulama öngörüsüne göre yeniden düzenlenen sistem tekrar çalıştırılmalı ve yeni durum ile ilgili yorum ve bilgiler (şikâyetler) alınmalıdır.

Sistem bu şekilde kontrol altında olmalı ve "sürekli iyileşmesi" sağlanmaya çalışılmalıdır.

Bu döngüyü bir çizime çevirmek anlaşılmasını kolaylaştırabilir:

Kaynak: http://bilgicagi.com/mobile/Blog.aspx?ID=255

Hazırladığımız döngünün en özet anlatımı olan Hedeflere Ulaşmadaki Başlangıç ölçümlerimize BURADAN ulaşabilirsiniz.

Yeni Dönemde TEMEL HEDEFİMİZ tüm ekibimizin bu sistemin EKSİKSİZ YAŞAMA GEÇİRİLMESİ olup, öğrencilerimize ve beraber çalıştığımız öğreticilerimize en iyi hizmeti vermek için durmaksızın koşuyoruz.

Prof.Dr. Alper CİHAN
AUZEF DEKANI

Okunma sayısı: 2634

Yorumlar