Hemşirelik Fakültesi, Hasta Eğitimi Dersini Uzaktan Eğitim Yönetimiyle Veriyor

Hemşirelik Fakültesi, Hasta Eğitimi Dersini Uzaktan Eğitim Yönetimiyle Veriyor

Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi öğrencileri 2013-2014 Güz yarıyılında Hasta Eğitimi dersini artık yepyeni bir sistemle alıyorlar. Bu yeni ders sistemi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Merkezi İçerik Geliştirme Birimi ve Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi hocalarının birlikte yaptıkları kapsamlı bir çalışma ile oluşturuldu.

Web ortamında online olarak verilen derse öğrenciler bilgisayarlarından ulaşabildikleri gibi tabletlerinden veya mobil araçlarından da kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Öğrencilerin bir dönem içindeki öğrenme süreçlerindeki tüm ihtiyaçları analiz edilerek bu ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan yeni ders sistemi üzerinden öğrenciler dersle ilgili ihtiyaç duydukları tüm bilgilere, ders planına, duyurulara, akademik kadroya ve iletişim bilgilerine kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Ayrıca dönem içinde yapılan sınıf dersleri de bu derslere katılamayan öğrencilerin takip edebilmesi için online olarak yayınlanıyor.

Uzaktan eğitim yöntemiyle verilen dersi öğrencilerin daha rahat takip edebilmesi ve öğrenme verimliliğinin arttırılması amacıyla yapılan bu çalışmada AUZEF İçerik yapılandırma biriminden Mehmet Tosun (Proje Yöneticisi), Esra Yılmaz (Redaktör), Behlül Gücükoğlu (Eğitim Teknoloğu), Dilek Yördem Ceylan (İnteraktif Medya Tasarım Uzmanı), Ahmet Börütecene (İnteraktif Medya Tasarım Uzmanı), Zeynep Dursun (İnteraktif Medya Tasarım Uzmanı), Ufuk Sezgen (Sanat Yönetmeni), Osman Çendeoğlu (Grafik Tasarım Uzmanı), Hüseyin Altınel (Grafik Tasarım Uzmanı), Serkan Atasagun (Yazılım Geliştirme Uzmanı), Ertan Kuruel (Yazılım Geliştirme Uzmanı) ve AUZEF Ses ve Görüntü Hizmetlerinden Gökçe Kaan Demirkıran (Yönetmen), Funda Özgür (Yönetmen Yardımcısı), Özge Öztürk Demirkıran (Yönetmen Yardımcısı), Hasan Uluç (Kameraman), Turhan Mert Ülkü (Kameraman), Deniz Köylü (Kurgu Operatörü) ve Taha Oğuz Sartekin (Kurgu Operatörü) bulunduğu 18 kişilik bir ekip görev aldı.
Dersin uzaktan eğitim yöntemiyle verilmesi için daha önce de çalışmalar yapan Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi hocalarından Doç.Dr. Hülya Kaya, Yard.Doç.Dr. Emine Şenyuva ve Uzman Gönül Bodur da çalışmanın geliştirilmesindeki tüm aşamalarda bulundular.

Zengin Materyaller, Geliştirilmiş İçerik Türleri ve Daha Etkin Öğrenme


Öğrencilerin konuları daha iyi anlayabilmesi ve daha kalıcı öğrenmenin sağlanabilmesi için ders materyallerinde infografik, video animasyon, drama video, ropörtaj, etkileşimli uygulama ve interaktif video gibi farklı görsel, işitsel ve etkileşimli öğeler barındıran içerik türleri kullanıldı. Öğrenme sürecinin daha keyifli hale gelmesi ve öğrencilerin öğrenme motivasyonunu arttırması için ders materyallerinin özellikle daha eğlenceli ve dikkat çekici olmasına dikkat edildi. İçerik tasarımı için çalışan ekip öğrencilerin yoğun bilgiyi nasıl daha kolay ilişkilendirebileceği ve metin ağırlıklı konuların nasıl görselleştirilmesi gerektiğiyle ilgili çalışmalar yaparak dersin materyallerini oluşturdular. Ayrıca öğrencilerin derse aktif katılımının sağlanabilmesi için öğrencilerin konularla ilgili yorumlarını paylaşabilecekleri alanlar oluşturuldu. Hedeflenen katılımı tetiklemek ve arttırmak için öğrencilerden yorum yapmaları beklenen sorular da içerik türleri arasına eklendi.

Öğrenci Odaklı Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi Çalışmaları

Öğrencilerin daha verimli bir öğrenme süreci geçirip dersle ilgili daha iyi bir deneyim yaşayabilmeleri için geliştirme süreci boyunca öğrenci görüşmeleri, öğrenci anketleri ve kullanılabilirlik testlerini içeren kullanıcı deneyimi çalışmaları yapıldı. Yapılan bu çalışmalarla öğrencilerin teknoloji kullanım alışkanlıkları, dersle ilgili beklentileri, uzaktan eğitime bakış açıları gibi ders deneyimini etkileyen durumlarla ilgili elde edilen veriler doğrultusunda ders sistemi hazırlandı. Öğrencilerin dışarıdan herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadan kolayca ders sistemini kullanabilmeleri için dersi alan öğrenci grupları ile tasarım aşamasından sonra ders sistemi üzerinde kullanılabilirlik testleri yapıldı. Çapa Fizyoloji bölümünde göz izleme testlerinin de yapıldığı bu araştırma süreci sonucunda elde edilen verilerle sistemde yeni geliştirmeler yapıldı.

Gelecek dönemlerde de kullanılması planlanan ders sistemi üzerinde yapılan araştırma ve geliştirme çalışmaları devam ediyor. Öğrencilerden olumlu tepkiler alan sistem için yapılan çalışmaları ve proje sürecini kapsayan akademik çalışmaların hazırlanması da projenin gelecek dönem hedefleri arasında yer alıyor.

 

Okunma sayısı: 5237

Yorumlar